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Verlaag uw loonkosten

Wij identificeren en passen alle verminderingen van patronale bijdragen toe waarop uw onderneming recht heeft.

Bespaar op uw loonmassa

Ongeacht de grootte van uw onderneming staan onze experts te uwer beschikking zodat u alle steun krijgt waar u recht op heeft, wanneer u die nodig heeft.

Bedrijfsvoorheffing

Een analyse met terugwerkende kracht over de laatste 4 kalenderjaren met oog op het terugvorderen van vrijstellingen van bedrijfsvoorheffing op nacht- en ploegwerk, werken in onroerende staat, overuren, e.d.

RSZ

Een analyse met terugwerkende kracht over de laatste 12 kwartalen (3 jaar) met oog op het terugvorderen van alle types niet toegepaste RSZ-verminderingen voor elk bedrijf dat meer dan 5 medewerkers telt.

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Uitkeringen

Een proactieve analyse om de uitkeringen, waarop uw medewerkers recht hebben te identificeren, deze te activeren en de opvolging ervan te verzekeren bij de bevoegde overheidsinstanties.

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Deze bedrijven vertrouwen ons

Als grote bedrijven beroep doen op onze experten om hun payroll te optimaliseren, waarom ook u niet? Deze verlagingen zijn van toepassing ongeacht de grootte van uw bedrij. Doe hetzelfde !

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No Cure No Pay

Het is simpel: als we niets vinden, rekenen we niets aan. Geen enkel financieel risico.

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Transparantie
 

Onze methode is volledig transparant, zonder bijkomende administratieve kosten of speciale controles.

 

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Expertise

Met onze diepgaande kennis van de steeds veranderende wetgeving kunnen wij telkens een dienstverlening aanbieden zonder verrassingen.

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Veilig en digitaal

Ons proces is volledig digitaal, in overeenstemming met de GDPR (anonimisering van gegevens) en beveiligd.

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Autonomie

Beheer van uw dossier van A tot Z, alles vanop afstand en zonder extra werklast voor u.

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Samenwerking

Wij vullen het werk van uw sociaal secretariaat en/of boekhouder aan en werken nauw met hen samen.

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Referenties

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800+

Klanten in België

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12 Miljoen

teruggevorderd voor onze klanten

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Contacteer-Ons

Nous revenons vers vous rapidement

  • Nos clients n'ont pas de temps ni de budget pour cela.
    La SBEP travaille au succès: s’il n’y a rien à récupérer, on ne facture rien du tout. C'est simple, transparent et sans risque. De plus, nous savons que les PMEs n’ont pas de temps à consacrer à ce genre d'exercice; c'est pourquoi nous nous occupons de tout. La seule contrainte est d'avoir une conversation initiale de 15 à 20 minutes pour vérifier l'éligibilité de l'entreprise.
  • Pourquoi faire appel à nos services?
    La partie "sociale" est trop souvent entièrement déléguée au secrétariat social; pourtant ce dernier n'a qu'une obligation de moyens et non de résultats envers ses clients. L'employeur est responsable de vérifier que toutes les réductions auxquelles il a droit sont bien appliquées. Malheureusement, nous constatons trop souvent que les entreprises de petite et moyenne taille n'ont pas d'expert en interne pour vérifier minutieusement le travail réalisé par leur secrétariat social.
  • Quand est ce que les sommes sont récupérées?
    Tout dépend du type de réduction que nous allons appliquer pour l'entreprise: certaines s'appliquent en moins de 3 mois, d'autres sont des procédures administratives qui prennent 9 à 12 mois.
  • Quel traitement pour ces montants?
    Les montants sont envoyés par le SPF directement sur le compte bancaire du client. En ce qui concerne le traitement comptable; ces montants sont pour la plupart comptabilisés comme des subsides d'exploitation 1D.
  • Est-ce que ceci risque d'attirer un contrôle de l'administration?
    Non: les modifications rectificatives que nous appliquons n’activent aucune démarche particulière de l’administration. Cela étant dit: des contrôles aléatoires peuvent avoir lieu; dans ces cas-là, nous répondons à toutes les demandes de l’administration sur base du dossier que nous aurons constitué.
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