Bespaar op uw loonmassa
Ongeacht de grootte van uw onderneming staan onze experts te uwer beschikking zodat u alle steun krijgt waar u recht op heeft, wanneer u die nodig heeft.
Bedrijfsvoorheffing
Een analyse met terugwerkende kracht over de laatste 4 kalenderjaren met oog op het terugvorderen van vrijstellingen van bedrijfsvoorheffing op nacht- en ploegwerk, werken in onroerende staat, overuren, e.d.
RSZ
Een analyse met terugwerkende kracht over de laatste 12 kwartalen (3 jaar) met oog op het terugvorderen van alle types niet toegepaste RSZ-verminderingen voor elk bedrijf dat meer dan 5 medewerkers telt.
Uitkeringen
Een proactieve analyse om de uitkeringen, waarop uw medewerkers recht hebben te identificeren, deze te activeren en de opvolging ervan te verzekeren bij de bevoegde overheidsinstanties.
No Cure No Pay
Het is simpel: als we niets vinden, rekenen we niets aan. Geen enkel financieel risico.
Transparantie
Onze methode is volledig transparant, zonder bijkomende administratieve kosten of speciale controles.
Expertise
Met onze diepgaande kennis van de steeds veranderende wetgeving kunnen wij telkens een dienstverlening aanbieden zonder verrassingen.
Veilig en digitaal
Ons proces is volledig digitaal, in overeenstemming met de GDPR (anonimisering van gegevens) en beveiligd.
Autonomie
Beheer van uw dossier van A tot Z, alles vanop afstand en zonder extra werklast voor u.
Samenwerking
Wij vullen het werk van uw sociaal secretariaat en/of boekhouder aan en werken nauw met hen samen.
Referenties
800+
Klanten in België
12 Miljoen
teruggevorderd voor onze klanten
Bijkomende vragen?
-
Onze klanten hebben daar geen tijd of budget voor.BOVB werkt op een "No Cure No Pay" basis. Als er niets gerecupereerd is, gaan wij ook niets factureren. Het is eenvoudig, transparant en zonder risico’s. Wij rekenen geen administratieve kosten aan. Bovendien weten we dat KMO's geen tijd hebben voor dit soort oefeningen, dus zorgen we voor alles. De enige noodzaak is een kort gesprek van 15-20 minuten om na te gaan of het bedrijf in aanmerking komt.
-
Waarom gebruik maken van onze diensten?Het "sociale" gedeelte wordt al te vaak volledig gedelegeerd aan het sociaal secretariaat, dat echter alleen een middelen- en geen resultaatsverbintenis heeft ten opzichte van zijn klanten. De werkgever moet nagaan of alle verminderingen waarop hij recht heeft, worden toegepast. Helaas stellen wij vaak vast dat kleine en middelgrote ondernemingen niet over een interne payrollexpert beschikken om het werk van hun sociaal secretariaat grondig te controleren.
-
Wanneer worden de bedragen teruggevorderd?Dat hangt af van het type vermindering dat we voor de onderneming gaan toepassen: sommige worden in minder dan 3 maanden toegepast, andere zijn administratieve procedures die 9 tot 12 maanden in beslag nemen.
-
Hoe worden deze bedragen verwerkt?De bedragen worden door de FOD rechtstreeks op de bankrekening van de klant gestort. Wat de boekhoudkundige behandeling betreft, worden deze bedragen meestal geboekt als exploitatiesubsidies 1D.
-
Kan dit aanleiding geven tot een controle van de FOD?Neen: FOD controles worden willekeurig uitgevoerd, ons werk heeft hier geen invloed op. Mocht er toch een toevallige controle plaatsvinden, beantwoorden wij alle verzoeken van de Administratie met als basis het door ons samengestelde dossier.