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Colleagues at Work

Optimalisatie van loonkosten voor KMO's

Ondersteunt u KMO’s? Wij kunnen hen helpen geld te besparen door hun loonkosten te verlagen.

700+

Bedrijven vertrouwen ons

37 000€

Gemiddelde terugvordering per klant

Enkele referenties

Cours de la bourse

We dachten dat alles in orde was… We waren verrast dat we bedragen konden recupereren! Bedankt voor de steun!

 

Pierre Durant

Zaakvoerder, Jardin Net

Door één jaar te analyseren heeft hun team 40.000 euro te veel betaalde bedrijfsvoorheffing kunnen recupereren.

Pol Close

Bestuurder, Energys Maintenance

Uitstekende service en opvolging van het dossier, ze hebben meer dan 64.000 euro voor ons bedrijf kunnen recupereren.

Dominique Langer

Zaakvoerder, Bouwonderneming G&Y.

Ik heb maar twee werknemers in mijn team en toch heb ik 5000 euro kunnen recupereren.

Valérie Coddens

RH Manager, Energreen

Klantenreviews

86% van onze klanten besparen door ons op hun loonkosten

Office employee

Zoals elke Belgische onderneming kunnen uw klanten profiteren van verminderingen op hun salarismassa: onze dienst bestaat uit het analyseren en terugvorderen van alle niet-opgevraagde verminderingen waarop zij recht hebben, met terugwerkende kracht over de laatste 4 jaar.

Deze "sociale audit" werkt op een "No Cure, No Pay" basis: als er niets te recupereren valt, rekenen wij niets aan. Tot op heden hebben we meer dan 700 analyses uitgevoerd en hebben we voor meer dan één op twee bedrijven (van alle groottes en sectoren, ongeacht hun sociaal secretariaat) terug te vorderen bedragen gevonden.

Onze diensten werden ontwikkeld voor grote Belgische ondernemingen en werden aangepast om KMO's te ondersteunen zonder dat dit voor u, uw klant of hun sociaal secretariaat extra werk met zich meebrengt. Bovendien laat onze methodologie toe om bedragen van de voorbije jaren te recupereren, maar ook om hen besparingen voor de komende jaren te garanderen.

 

Werkt u met KMO's? Wij ook, en ons doel is om hen te helpen besparen.

Voor wie?
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Bouwsector

Elk bedrijf dat actief is in de bouw, de sloop of het onderhoud van onroerend goed.

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Aanverwante sectoren

Timmerlieden, metaal- of kunststofbuizenbouw, installateurs, ...

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Buiteninrichting

Tuinontwerp, landschapsarchitectuur, tuinbouw, wegenbouw, bewegwijzering, enz.

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Nachtwerk

Elk bedrijf met personeel dat gedeeltelijk (of volledig) werkt tussen middernacht en 5 uur 's ochtends.

 

Contactez notre responsable des partenariats

We work hard, so you don't have to!

F.A.Q

  • Nos clients n'ont pas de temps ni de budget pour cela.
    La SBEP travaille au succès: s’il n’y a rien à récupérer, on ne facture rien du tout. C'est simple, transparent et sans risque. De plus, nous savons que les PMEs n’ont pas de temps à consacrer à ce genre d'exercice; c'est pourquoi nous nous occupons de tout. La seule contrainte est d'avoir une conversation initiale de 15 à 20 minutes pour vérifier l'éligibilité de l'entreprise.
  • Pourquoi faire appel à nos services?
    La partie "sociale" est trop souvent entièrement déléguée au secrétariat social; pourtant ce dernier n'a qu'une obligation de moyens et non de résultats envers ses clients. L'employeur est responsable de vérifier que toutes les réductions auxquelles il a droit sont bien appliquées. Malheureusement, nous constatons trop souvent que les entreprises de petite et moyenne taille n'ont pas d'expert en interne pour vérifier minutieusement le travail réalisé par leur secrétariat social.
  • Quand est ce que les sommes sont récupérées?
    Tout dépend du type de réduction que nous allons appliquer pour l'entreprise: certaines s'appliquent en moins de 3 mois, d'autres sont des procédures administratives qui prennent 9 à 12 mois.
  • Quel traitement pour ces montants?
    Les montants sont envoyés par le SPF directement sur le compte bancaire du client. En ce qui concerne le traitement comptable; ces montants sont pour la plupart comptabilisés comme des subsides d'exploitation 1D.
  • Est-ce que ceci risque d'attirer un contrôle de l'administration?
    Non: les modifications rectificatives que nous appliquons n’activent aucune démarche particulière de l’administration. Cela étant dit: des contrôles aléatoires peuvent avoir lieu; dans ces cas-là, nous répondons à toutes les demandes de l’administration sur base du dossier que nous aurons constitué.

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